جهان دانش

نویسنده:میثم عسکری سده

جهان دانش

نویسنده:میثم عسکری سده

جهان دانش

عجب دنیای عجیبی است؛
در کله پزی ها هم،
زبان از مغز گران تر است.
درست مثل جامعه
که چرب زبان ها از عاقلان ارزشمندترند!!!

حال تفکر کنید...

جمعه, ۷ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۴۰ ب.ظ

این روزا هر جا رو که نگاه کنیم مطالبی با این عنوان می بینیم:

۱۰۱ راه برای موفقیت، اصول موفقیت، ۷ اصل موفقیت، ۱۲ نکته برای موفقیت و ...

از این دست مطالب زیاده که البته خیلی هم خوبه. اما من نظر دیگه ای دارم. برای همین امروز براتون راز موفقیت رو از نظر خودم به شما دوستان میگویم

********

جوانی از من پرسید: راز موفقیت چیست؟ 

به او گفتم: فردا به کنار نهر آب بیا تا راز موفقیت را به تو بگویم.

صبح فردا مرد جوان مشتاقانه به کنار رود آمد.از او خواستم که دنبالم به راه بیفتد. جوان با من به راه افتاد. به لبه رود رسیدیم و به آب زدیم و آنقدر پیش رفتیم که آب به زیر چانه ما رسید.

جوان را گرفتم و زیر آب فرو بردم. جوان نومیدانه تلاش کرد خود را رها کند، اما من آنقدر قوی بودم که او را نگه داشتم.جوان آنقدر زیر آب ماند که رنگش به کبودی گرایید و بالاخره توانست خود را خلاصی بخشد.

همین که به روی آب آمد اولین کاری که کرد آن بود که نفسی بس عمیق کشید و هوا را به اعماق ریه اش فرو فرستاد.

پرسیدم: زیر آب چه چیز را بیش از همه مشتاق بودی؟

جوان گفت: هوا.

گفتم:

هر زمان که به همین میزان که اشتیاق هوا را داشتی موفقیت را مشتاق بودی، تلاش خواهی کرد که آن را بدست بیاوری؛موفقیت راز دیگری ندارد.

 

حال تفکر کنید...

  • میثم عسکری سده

نظرات  (۸)

  • سیّد محمّد جعاوله
  • جالب بود
    خیلی خوب بود.آفرین
  • محمد حسین بهارستانی
  • خوب
  • شکوه شب وروز
  • قشنگ بود
  • نشسته خنده
  • واقعا راه دیگه ای یا مثال دیگه نبود برا ای بنده خدا بزنین
    داشت میمرد
    پاسخ:
    متاسفانه خیر
  • محمد آذرکار
  • عجب ، خیلی زیبا بود ، ممنون
    خیلی خوب موفق باشی
    اشتیاق و انگیزه . واقعا درسته
    کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی