جهان دانش

نویسنده:میثم عسکری سده

جهان دانش

نویسنده:میثم عسکری سده

جهان دانش

عجب دنیای عجیبی است؛
در کله پزی ها هم،
زبان از مغز گران تر است.
درست مثل جامعه
که چرب زبان ها از عاقلان ارزشمندترند!!!

اختراع هواپیما

چهارشنبه, ۷ تیر ۱۳۹۶، ۰۷:۰۱ ب.ظ

بدون شک ، بزرگترین پیروزی انسان در زمینه اختراع های مکانیکی را میتوان پیروزی بر هوا و ساختن خودروئی هوائی یا هواپیما دانست.

ویلبر و اورویل رایت ۱۹۱۲-۱۸۶۸ wilbur wright و orville ۱۹۴۸-۱۸۷۱ که هر دو مکانیکی قابلی بودند و یک کارگاه دوچرخه سازی در شهر دیتون دراو هایو اداره می کردند بفکر افتادند که مشکل پرواز انسان را از طریق وسایل مکانیکی حل کنند. این دو برادر مدتها روی این مسئله مطالعه کردند و با دقت کامل کتابها و یادداشت های اتولی لیانتال otto lilienttal ۱۸۴۸-۱۸۹۶ ، اکتاوچانوت chanute ۱۸۳۲-۱۹۱۰ ، وساموئل لانگلی LANGLEY ۱۸۳۴-۱۹۰۶ ، را که قبل از آنها پیشروان هواپیمای بدون موتور شناخته شده بودند بررسی کردند.

در حدود سال۱۹۰۰ بود که دو برادر تصمیم به پرواز کرفتند.

آنها نیز مانند چانوت ،با هواپیمای بدون موتور پرواز آزمایشی خود را آغاز کزدند و بسوی کیتی هاک KITTY HAWK پرواز کردند و از روی ساحل کارولینای شمالی گذشتند.(این منطقه ای بود که طبق گزارش اداره هواشناسی برای پرواز مناسب تشخیص داده شده بود)

تا سال ۱۹۰۳ ، متجاوز از ۱۰۰۰ پرواز با هواپیمای بدون موتور انجام دادند تا عاقبت دشواریها را حل کردند و طرز پرواز با هواپیما را آموختند.

سرانجام ، برادران رایت موفق به ساخت هواپیمای موتور دار شدند. موتور این هواپیما ۴ سیلندر بود و۱۲ قوه اسب قدرت داشت. با نصب موتور در روی هواپیما و رفع سایر اشکال های موجود از قبیل کنترل و غیره ، پرواز واقعی را آغاز کردند.

در سال ۱۹۰۳ بود که نخستین پرواز با هواپیمای موتور دار آغاز شد و در این پرواز هواپیما تا ارتفاع ۱۰۰ فوت بالا رفت.این آزمایش چندین بار دیگر انجام شد و بر طول مدت پرواز افزوده شد تا سرانجام در سال ۱۹۰۵ پرواز واقعی انجام شد و هواپیما تا ارتفاع زیادتری اوج گرفت.

  • میثم عسکری سده

نظرات  (۲)

  • سیّد محمّد جعاوله
  • سلام
    عیدتون مبارک.
    پاسخ:
    سلام داداش !
    عید شماهم مبارک
  • علیـ ــر ضــا
  • سلام عید دیرینه مبارک خیلی مفید بود ....
    کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی