جهان دانش

نویسنده:میثم عسکری سده

جهان دانش

نویسنده:میثم عسکری سده

جهان دانش

عجب دنیای عجیبی است؛
در کله پزی ها هم،
زبان از مغز گران تر است.
درست مثل جامعه
که چرب زبان ها از عاقلان ارزشمندترند!!!

علت اصلی منقرض شدن دایناسورها

پنجشنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۶، ۱۰:۳۳ ق.ظ

بیش از 65  میلیون سال پیش دراواخر دوره کریتاسیوس ,شهاب سنگ عظیم الجثه ای به قطر 10 کیلومتر به زمین اصابت کرد.در اثر این اصابت حفره ای عظیم در دل زمین ایجاد شد که با استفاده از ابزارهای زمین شناسی وجود آن در یک کیلومتری زیر سطح زمین کشف شد .مکان این اصابت یاکوتان در پنینسولا واقع در مکزیکو بود .

هنگامی که چیکسولوب به زمین اصابت کرد شوک عظیمی ناشی از انتقال انرژی به زمین بوجود آورد با این اتفاق  5.0×1023   ژول انرژی تقریبا برابر با 100000  گیگا تن تی ان تی انرژی آزاد شد .این مساله یک سونامی عظیم در همه جهات به  وجود آورد که به خصوص جزایر کارائیب را به شدت در هم نوردید همچنین موجب بروز زمستان هسته ای شد که زمین را برای سالها با ابر غلیظی پوشاند.

 

 ایریدیوم تا پیش از اصابت چیکسولوب در زمین وجود نداشته است و توسط این شهاب سنگ به زمین آورده شده است.

 

 با نمونه برداری از رسوبات اعماق دریا در محل اصابت چیکسولوب و نیز در تگزاس در طول رودخانه "برازوس" و از صخره های عظیم الجثه در شمال مکزیکو نشان می دهد که  چیکسولوب  به تنهایی نمی تواند عامل انقراض دایناسورها در کره زمین باشد چراکه اصابت این شهاب سنگ  300000 سال پیش  از نابودی کامل حیات به زمین رخ داد که پس از آن بسیاری از گونه های جانداران دریایی  سالهابه حیات خود ادامه می دادند.

 

 

بر اساس این تحقیقات حفره به جا مانده ازاین شهاب سنگ تنها یکی از هزاران آثار باقیمانده از انواع مشابه خود بر روی کره زمین است و شاید چیکسولوب کوچکترین و جز اولین سری از شهاب سنگهایی باشد که حیات برروی کره زمین را برای بیش از  50000از بین برد.

 

در تمامی مکانهای بالا  میکرو فسیلهای موجود را مورد بررسی قرار دادیم اما  هیچ گونه تاثیرات زیست محیطی که منجر به پدیده انقراض شود رانیافتیم .بعبارتی هیچگونه رابطه ای بین انقراض و اصابت چیکسولوب به زمین  وجود ندارد.

 

در نهایت بزرگترین و آخرین ضربه نامشخص در 65.5 میلیون سال پیش رخ داد و این فاجعه دو سوم از انواع گونه های  گیاهی و جانوری را به ورطه نابودی و انقراض کشاند. در واقع آن ضربه بود که باعث شد تا فلز ایریدیوم به کره زمین آورده شود و اکنون در همه سنگها و صخره ها در همه جای دنیا دیده شود. این خود از نشانه های آن ضربه کاری است که منجر به نابودی عصر خزندگان گردید.

به این ترتیب با کشف حلقه ها ی گمشده داستان واقعی انقراض دایناسور ها این داستان را می توان این گونه ادامه داد و به پایان بردکه چیکسولوب علی رغم شدت و قدرت اصابت همراه با فعالیتهای آتشفشانی بلند مدت و شدید در شبه قاره هند که طغیانهای بازالتی به همراه داشت مقادیر بسیار انبوهی از گازهای گلخانه ای را به اتمسفر زمین متصاعد کرد  در طی یک دوره بیش از یک میلیون سال  با تغییرات جوی گونه های جانوری  را به پرتگاه نیستی سوق داد و در نهایت با سقوط دومین شهاب سنگ عظیم الجثه همه چیز به پایان رسید.

 

 

تکامل گراها ادعا می کنند که پرندگان از دایناسورها منشعب شده اند.

لذا می بایست پرندگان تنها بازماندگان دایناسورها باشند. اما چه اتفاقی باعث انقراض انواع مختلف دایناسورها شده است؟ این اتفاق چه بوده است که فقط زیر شاخه ای از دایناسورها یعنی پرندگان توانسته اند از آن حادثه جان سالم به در ببرند....

چرا پرندگان توانسته اند از آن حادثه جان سالم به در ببرند؟ ویژگی خاص پرندگان چه بوده است که باعث شده است آنها باقی بمانند؟!

ممکن است کسی بگوید : که پرندگان به خاطر اینکه پرواز می کرده اند توانسته اند از این حادثه جان سالم به در ببرند....

 

اما چرا  مرغ و خروس و شتر مرغ از این حادثه جان سالم به در برده اند؟! شتر مرغ که پرنده است و لذا به گفته تکامل گراها، از زیر شاخه های دایناسورها می باشد.... اما این پرنده نمی تواند پرواز کند ... پس چرا شتر مرغ جان سالم به در می برد (با اینکه نمی تواند پرواز کند) اما تمام انواع مختلف دایناسورها منقرض می شوند؟! آیا محیط می تواند به صورت کاملا گزینشی برخورد کند و تمام انواع دایناسورهای ریز و درشت را نابود کند اما شتر مرغ باقی بماند؟ چرا نباید یک دایناسور که بجای بال، دست داشته باشد و تخم گذار باشد باقی نماند.

 

مرغ و خروس و شتر مرغ به خاطر این باقی مانده و از انقراض کرتاسه جان سالم به در برده اند که در کشتی نوح قرار گرفته اند...

آیا عاملی که باعث انقراض دایناسورها شده است..... تمام جانوران خشکی را نابود کرد؟ چه جانورانی تونستند جان سالم به در ببرند و چرا؟ تکامل از 65 میلیون سال پیش با چه جانورانی در خشکی ادامه پیدا کرده است؟ اگر تمام جانوران خشکی نابود شده اند پس آیا می بایست فرآیند انتقال از دریا به خشکی و تبدیل شدن به دوزیستان و خرندگان دوباره از ابتدا انجام شود؟ آیا زمان ۶۵ میلیون سال برای ایجاد این همه تنوع در جانوران خشکی کافی می باشد؟


اگر فرض کنیم که دایناسورها در اثر شیوع نوعی بیماری، که فقط باعث مرگ دایناسورها شده است، منقرض شده اند. این موضوع و زنده ماندن پرندگان، آیا نشان دهنده متفاوت بودن دایناسورها و پرندگان نیست؟

 

 

  • میثم عسکری سده

نظرات  (۱)

  • علیـ ــر ضــا
  • مفید ❤
    کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی