جهان دانش

نویسنده:میثم عسکری سده

جهان دانش

نویسنده:میثم عسکری سده

جهان دانش

عجب دنیای عجیبی است؛
در کله پزی ها هم،
زبان از مغز گران تر است.
درست مثل جامعه
که چرب زبان ها از عاقلان ارزشمندترند!!!

اختراع اتومبیل

شنبه, ۳ تیر ۱۳۹۶، ۰۶:۲۸ ب.ظ

با اینکه اکثر اتومبیل ها بر اساس موتور احتراق داخلی کار می کنند معذالک قدیمی ترین خودروئی که در جهان ساخت شد با نیروی بخار کار می کرد. در کشور باستانی چین شخصی بنام فلمیش ژسویت آب ،یک ارابه کوچک چوبی ساخت که با توربین بخار کار می کرد و نیروی لازم برای بحرکت در آوردن آن از طریق سوخت زغال سنگ که در ظرفی قرار داشت تامین میشد.

درسال۱۸۸۵ کارل بنز carl benz/1922-1844 ،آلمانی ، نخستین اتومبیل با موتور احتراق داخلی را ساخت و آنرا با سه چرخ براه انداخت. موتور بنز دارای یک سیلندر بود و روی سیکل چهار زمانه کار می کرد.موتور بخار شعله، با جرقه الکتریکی روشن می شد و آب خنک کننده مرتبا جدار سیلندر را سرد میکرد. این نخستین فکر ارزنده ای بود که در ساختمان اتومبیل انجام گرفت.

دو سال پیش از اینکه ،بنزاتومبیل سه چرخه خود را در خیابان ها به راه بی اندازد و در دسترس عموم قرار دهدشخصی بنام گوتلیب دایملر gottleid daimler/1900-1834 که شغل مکانیکی داشت و در کارخانه موتور سازی اتو کار می کرد نخستین موتور یک سیلندر بنزینی پر دور را ساخت و در سال ۱۸۸۵ موتور خود را روی دوچرخه نصب کرد و به این ترتیب نام موتور سیکلت بوجود آمد.

در سال ۱۸۸۶بود که او نخستین اتومبیل چهار چرخ را ساخت و در دید همگان قرار داد.

بهرحال در ۱۹ آوریل۱۸۹۲ چارلزدی ریا dyryea نخستین اتومبیل را بمعرض نمایش گذاشت و در یازده ژوئن۱۸۹۵ اختراع اتومبیل بنام او بثبت رسید.

  • میثم عسکری سده

نظرات  (۱)

  • حصار آسمان
  • متشکرم از این اطلاعات
    کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی